NAVN:
§ 1:
Klubbens navn er “Herreklubben”.
FORMÅL:
§ 2:
Klubbens formål er at udvikle medlemmernes fysiske og psykiske tilstand.
MÅL:
§ 3:
Målet er at afholde en årlig ”Fest- og Aktivitetsdag” for klubbens medlemmer.
stk. 2:
”Fest- og Aktivitetsdagen” afholdes altid den 1.lørdag i september måned.
ANSVAR OG RISIKO:
§ 4:
Medlemmerne deltager i klubbens aktiviteter på eget ansvar og risiko. Intet medlem kan således gøre krav gældende overfor klubben eller øvrige medlemmer om erstatning for svie og smerter, tabt arbejdsfortjeneste og/eller tabt erhvervsevne m.m.
stk. 2:
Hvert medlem er personlig ansvarlig for skader forvoldt på andre og/eller på andres ejendom.
AFBUD:
§ 5:
Som gyldigt afbud til ”Fest- og Aktivitetsdagen” tæller: begravelser, alle former for bryllupper.
stk. 2:
Ved gyldigt afbud (iflg. § 5, stk. 1) tilbagebetales årskontingentet, såfremt dette er betalt.
stk. 3:
Alle øvrige afbud medfører tab af årskontingentet.
MEDLEMSKAB:
§ 6:
Som medlemmer kan optages alle, der er med lem.
stk. 2:
Nye medlemmer kan optages på den årlige generalforsamling.
stk. 3:
Optagelse af nye medlemmer kræver at højst ét af klubbens medlemmer stemmer imod.
stk. 4:
Ansøgning om optagelse skal udsendes skriftligt til klubbens medlemmer med mindst 3 ugers varsel (- som dagsordenen til Generalforsamlingen).
KONTINGENT:
§ 7:
Gyldigt medlemskab kræver, at man indbetaler et indmeldelsesgebyr svarende til klubbens formue divideret med antallet af medlemmer – dog minimum 300 kr. samt årskontingentet.
stk. 2:
Årskontingentet fastsættes på den årlige generalforsamling – dog minimum 1.200 kr. pr. medlem pr. år.
stk. 3:
Minimum 2/3 af årskontingentet skal være indbetalt pr. 31.12. og det resterende beløb senest den 31.03.
stk. 4:
I tilfælde af betaling efter 31.12 og/eller efter 31.03. pålægges medlemmet et strafgebyr på 50 kr. pr. gang.
UDMELDELSE:
§ 8:
Udmeldelse kan kun ske på den årlige generalforsamling.
stk. 2:
Skriftlig begæring om udmeldelse skal være Bestyrelsen i hænde senest én måned før generalforsamlingen.
stk. 3:
Ved udmeldelse tilbagebetales engangsbeløbet minus 100 kr. pr. medlemsår.
KLUBBENS MIDLER:
§ 9:
Klubbens midler indsættes på en konto i "Sparekassen for Nr. Nebel og Omegn".
stk. 2:
Bestyrelsen må hvert år disponere over et beløb svarende til antal medlemmer gange årskontingentet til afvikling af ”Fest- og Aktivitetsdagen”
stk. 3:
I jubilæumsår (10-, 20- og 25 år) må Bestyrelsen anvende det fulde indestående på klubbens konto (jvnf. § 9, stk 1) minus summen af medlemmernes indskudsgebyr.
BESTYRELSEN:
§ 10:
Klubbens aktiviteter ledes af en Bestyrelse bestående af 3 personer, der vælges på den årlige generalforsamling.
stk. 2:
Vicepræsidenten overtager hvervet som Præsident efter et år.
REGNSKAB:
§ 11:
Regnskabsåret løber fra 01.09. til 31.08.
GENERALFORSAMLING:
§ 12:
Generalforsamlingen afvikles som start på ”Fest- og Aktivitetsdagen”.
stk. 2:
Intet bestyrelsesmedlem kan vælges for mere end én periode ad gangen.
stk. 3:
Generalforsamlingen, der skal indkaldes med mindst 3 ugers varsel, skal indeholde følgende punkter:
1) Valg af dirigent samt referent.
2) Præsidentens årsberetning.
3) Godkendelse af revideret regnskab.
4) Fastsættelse af årskontingentet for det kommende år
5) Forslag.
6) Valg af Bestyrelse:
a) Vicepræsident, vælges hvert år,
b) Kasserer, vælges i ulige år
c) Valg af én suppleant til bestyrelsen, vælges hvert år.
d) Valg af én revisor, vælges hvert år.
7) Optagelse af nye medlemmer.
8) Eventuelt.
Forslag til dagsorden skal være Bestyrelsen i hænde senest 8 dage før generalforsamlingen.
REFERATER:
§ 13:
Referat af såvel generalforsamlingen som af aktivitetsdagen skal offentliggøres på klubbens hjemmeside senest 2 måneder efter afholdelse af samme.
ANTAL STEMMER:
§ 14:
Hvert medlem har én stemme
AFSTEMNING:
§ 15:
Alle forslag med undtagelse af de i § 6, stk. 3, § 15, stk. 2 og § 16 omtalte kræver almindeligt stemmeflertal.
stk. 2:
Vedtægtsændringer kræver 2/3 flertal blandt de afgivne stemmer.
OPLØSNING:
§ 16:
Opløsning af klubben kræver 2/3 flertal.